niedziela, 19 grudnia 2010

II sesja Rady Gminy relacja

Do porzadku sesji doszedł jeszcze jeden punkt - uchwała w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości.

Na poczatek przyjęto nowy porzadek obrad i protokół z I sesji.
Przewdoniczący RG poinformował, że w okresie międzysesyjnym (niezwykle krótkim tym razem)  ustalił swój temin dyżurów w biurze Rady na każdą  środę w godz.13-16. Był także w Łubcu na spotkaniu  opłatkowym w tamtejszym domu opieki. Dom ten jest wspierany przez naszą gminę, ostatnio dofinansowny został zakup specjalistycznego pojazdu dla osób niepełnosprawnych. Wójt otrzymał w związku z tym pamiatkową plakietkę z podziękowaniem. Plakietkę w imieni podpoiecznych domu w Łubcu wreczył podczas sesji przewodniczacy RG.
Wójt poinformował, że w okresie miedzysesyjnym wział udział w spotkaniu dot. telekomunikacji oraz spotkał się z Mazowieckim Zarzadem Dróg Wojewódzkich w sprawach związnych z aktualizacją planów zagospodarowania.
Przyjęto uchwały o: nazwach i liczebności satłych komisji RG( nazwy pozostały jak poprzednio, pod Komisję Oświaty trafiły dodatkowe obowiązki związane z nadawaniem nazw ulicom). Wybrano Przewodniczących:

Komisja Rewizyjna - Krzysztof Szuba

Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budzetu - Agnieszka Kaczurba

Komisja Oświaty, spraw społecznych kultury i kultury fizycznej - Julianna Maj Kowalska

Komisja Ochrony Środkowiska, Rolnictwa i Bezpieczenstwa - Leszek Poborczyk

Do Komisji Rozwoju zaproponowano także Katarzynę Gąsowska (nie wyraziła zgody na kandydowanie), a do Komisji Bezpieczeństwa Tomasza Szubę (nie uzuskał w głosowaniu przewagi nad p.Poborczykiem).
Nastepnie uchwalono składy osobowe Komisji.

Kolejną uchwałą były poprawki do budżetu, których treść zreferowała skarbnik gminy. Uchwałę przyjęto jednogłośnie.
Rozpatrzono i przyjęto uchwałę o wynagrodzenia Wójta. Przyjeto także uchwałe w sprawie zmiany w podatku od nieruchomości wprowadzającej stawkę 3,80 zł za m2 w przypadku powierzchni wykorzystywanej do prowadzenia działaności gospodarczej związnej z opieką zdrowotną (zmiana wymagana po zmianie ustawy o podatkach).

W pytaniach i w wolnych wnioskach pojawiły się  ważne sprawy:

1. komunikacja miejska - w związku z tym, że Rada Warszawy nie podjęła w popraedniej kadencji stosowanych uchwał nie zostanie wporwadzony nowy łąd komunikacyjny. ZTM zaproponowała przesunięcie terminu zmian na marzec 2011r.

2. Położenie "leżacych policjantów" na Trakcie Królewskim na odcinku, gdzie nie jeżdżą autobusy ZTM. Wójt poinformował jaka procedura jest niezbędna do wprowadzenia takich zmian i zapewnił, że do wiosny jesli mieszkańcy wyrażą zgodę  procedurę zbierania oświadczeń powinno dać się zrealizować.

3. Odśnieżanie - pełne odśniezenie ulic gminnych, placów i chodników to porecedura na 3 dni pracy ekip odśnieżających (to ponad 120 ha do odsnieżenia). Chodniki uprzatają EKO Babice. Wszelkie zgłoszenia dróg do odsnieżenia powinny trafiać do Referatu Gospodarki Komunalnej. W nowym roku sołtysi otrzymają spis telefonów pod które można będzie zgłaszac takie sprawy (i awarie) do odpowiednich podwykonawców w czasie dni wolnych (kiedy nie mozna ich zgłosić w RGK).

Brzmienia projektów przyjetych uchwał na http://bip.babice-stare.waw.pl/public/?id=98687

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz